Naší primární snahou jako autorů projektu a architektonické
koncepce domu bylo navrhnout místo původní zchátralé horské chaty takovou
stavbu, která by byla nejen kvalitní architekturou, ale stala se také součástí
přírodního prostředí a pozitivním způsobem spoluvytvářela místního genia loci.
Přestože prvotním impulsem bylo zadání stavebníka realizovat vizuálně, technologicky a typologicky soudobý objekt, nebylo možné nevnímat silný tradicionalistický prvek shodný pro kvalitní stavby v okolí tvořící typický charakter „krkonošské architektury“ jakousi cennou lokální značku. Tato hodnota se vytvářela v průběhu celého stavebního vývoje Krkonoš – je to obdobný princip, jaký se vyskytuje u horských staveb zakarpatských nebo alpských. Zároveň silně vnímáme příklady současných realizací v oblasti, které mnohdy na tuto estetiku zcela záměrně, v touze o čistě soudobý vzhled, rezignují. A přestože se v řadě případů nejedná o vysloveně špatné stavby, mnohdy působí nepatřičným dojmem a jsou jakoby vytržené z kontextu. Naší snahou tedy bylo se inspirovat v tradiční architektuře, potažmo v původní podobě stávající chaty dle archivních plánů a pokusit se pouze pomocí lehkého posunu významu a tvarosloví identifikovat novostavbu se současností 21. století. Tedy jakousi parafrázi na Miesovské „méně je více…“
Přestože prvotním impulsem bylo zadání stavebníka realizovat vizuálně, technologicky a typologicky soudobý objekt, nebylo možné nevnímat silný tradicionalistický prvek shodný pro kvalitní stavby v okolí tvořící typický charakter „krkonošské architektury“ jakousi cennou lokální značku. Tato hodnota se vytvářela v průběhu celého stavebního vývoje Krkonoš – je to obdobný princip, jaký se vyskytuje u horských staveb zakarpatských nebo alpských. Zároveň silně vnímáme příklady současných realizací v oblasti, které mnohdy na tuto estetiku zcela záměrně, v touze o čistě soudobý vzhled, rezignují. A přestože se v řadě případů nejedná o vysloveně špatné stavby, mnohdy působí nepatřičným dojmem a jsou jakoby vytržené z kontextu. Naší snahou tedy bylo se inspirovat v tradiční architektuře, potažmo v původní podobě stávající chaty dle archivních plánů a pokusit se pouze pomocí lehkého posunu významu a tvarosloví identifikovat novostavbu se současností 21. století. Tedy jakousi parafrázi na Miesovské „méně je více…“
















