Původní Komenského most z roku 1886 spojoval historické
centrum města s tehdy nově organizovaným městským prostorem zvaným Na Ostrově.
Byl spojnicí dvou urbanisticky a architektonicky velmi odlišných městských
částí, tvořenou příhradovou ocelovou konstrukcí o dvou rozdílných polích s
rozdílnou konstrukční výškou. Přestože se jednalo o most šikmý, byla jeho
konstrukce provedena jako přímá, pouze krajní konstrukční pole vykazovala
atypická provedení pro šikmé uložení na nábřežních opěrách a na právě tak šikmé
podpěře mezilehlé. V důsledku různých výšek nábřežních opěr byl most veden v
mírném spádu. Přestože se jednalo o jednoduchou, pragmatickou konstrukci s
poměrně nízkými architektonickými ambicemi, stal se původní Komenského most až
do doby svého zániku v červnu 2013 nejen frekventovanou městskou komunikací, ale
svou subtilní konstrukcí přirozeně vrostl do městského panoramatu. Obnovení
této historicky rostlé situace v limitujících podmínkách daných investičními
náklady bylo výzvou, vyžadující nejen technickou vynalézavost, ale i určitou
architektonickou zdrženlivost a vůli vyvarovat se jak přehnaným modernistickým
gestům, tak i retrospektivně-nostalgickým reminiscencím.

















Je to krásná ukázka architektury mostního stavitelství. Kreativní duch našich architektů je vskutku nekonečně bohatý. Kolikátá to je již kouzelná stavba v naší malé zemi! Nechť přibývají, přátelé!
Vždycky je hezké, když most není jen silnice přes vodu.
Celkem efektní pohlednicové panorama, ale bohužel ne příliš uživatelsky příjemná konstrukce, kdy chodec, či cyklista musejí překonávat výškový oblouk a především spodní část nosné konstrukce, kde při velké vodě hrozí zachycení unášených velkých předmětů, což bylo jednou z příčin poškození starého mostu.