Umístění lávky bylo dáno osou předchozího mostu, strženého
po druhé světové válce. Bylo to nejvhodnější řešení z hlediska cest a
minimalizace zásahu v první zóně Národního parku Šumava. Nosnou konstrukci
tvoří oblouk z lepeného dřeva s dolní mostovkou. Oblouk o rozpětí 36 m a
jeho táhlo jsou spojené ocelovými tyčovými závěsy. V současné době je to
nejdelší dřevěný oblouk v ČR. Dřevěná lávka tak propojila turistické trasy mezi
Černým Křížem a obcí Dobrá. Dlouhá je 41,6 metrů, mostovka je široká dva metry.
Až donedávna vycházeli turisté od železniční stanice Černý Kříž k obci Dobrá a
k hoře Stožec přes blízký železniční most. Vzhledem k jeho provozu a
komplikovanému přístupu docházelo k nehodám, které nejednou vyústily v
poranění. Realizací nové lávky se tak mimo jiné zlepšila i situace v prostoru
železničního mostu.
Projektování, projednávání a povolování staveb v NP Šumava je časově náročný proces i vzhledem ke skutečnosti, že investor je zároveň orgánem ochrany životního prostředí. Projektant tak musí de facto sloužit dvěma pánům. Do návrhu se vložilo mnoho času a energie, dokumentace pro posuzování vlivů na životní prostředí byla nakonec dražší než dokumentace objektu.
Projektování, projednávání a povolování staveb v NP Šumava je časově náročný proces i vzhledem ke skutečnosti, že investor je zároveň orgánem ochrany životního prostředí. Projektant tak musí de facto sloužit dvěma pánům. Do návrhu se vložilo mnoho času a energie, dokumentace pro posuzování vlivů na životní prostředí byla nakonec dražší než dokumentace objektu.
















