Lávka byla vybudovaná u obce Zbořený Kostelec, kde převádí
cyklostezku přes řeku Sázavu. Její jedinečnost spočívá v použití systému visuté
konstrukce v kombinaci s dřevěným ztužujícím třípolovým spojitým nosníkem a
také v uplatnění dřeva v mostní konstrukci s celkovou délkou 130 m při rozpětí
hlavního pole 65 m.
Třípolová lávka je součástí stavby Komunikace pro cyklisty v úseku Čížov – Zbořený Kostelec – Týnec nad Sázavou, která je dílčí etapou na mezinárodní cyklostezce Greenway Praha – Vídeň. Její visutá konstrukce s dřevěnou mostovkou navazuje na tradici řetězových mostů. Tři pole jsou o rozpětí 32,5 + 65,0 + 32,5 m, šířka průchozího prostoru je 2,5 m. Výškově je niveleta v celé délce lávky vedena v zakružovacím oblouku o poloměru 2167 m. Geometrie konstrukce respektuje požadavky průtočného profilu řeky Sázavy při povodňových hladinách stoleté vody. Nosný systém tvoří nosné řetězy a zavěšené dřevěné parapetní nosníky. Články nosných řetězů jsou z tyčových táhel Macalloy o průměru 64 mm z oceli S460. Svislé závěsy o průměru 20 mm jsou také z oceli. Parapetní nosníky byly navrženy z lepeného lamelového dřeva v průřezu 1200 x 220 mm. Lávka má dřevěnou mostovku složenou z příčníků, podélníků a dubových fošen. Pod mostovkou je vodorovné příhradové ztužení z diagonálních ocelových trubek. Spodní stavba je masivní železobetonová a tvoří ji krajní opěry a dva mezilehlé pilíře. Založení opěr i pilířů je hlubinné na skupině mikropilot.
Třípolová lávka je součástí stavby Komunikace pro cyklisty v úseku Čížov – Zbořený Kostelec – Týnec nad Sázavou, která je dílčí etapou na mezinárodní cyklostezce Greenway Praha – Vídeň. Její visutá konstrukce s dřevěnou mostovkou navazuje na tradici řetězových mostů. Tři pole jsou o rozpětí 32,5 + 65,0 + 32,5 m, šířka průchozího prostoru je 2,5 m. Výškově je niveleta v celé délce lávky vedena v zakružovacím oblouku o poloměru 2167 m. Geometrie konstrukce respektuje požadavky průtočného profilu řeky Sázavy při povodňových hladinách stoleté vody. Nosný systém tvoří nosné řetězy a zavěšené dřevěné parapetní nosníky. Články nosných řetězů jsou z tyčových táhel Macalloy o průměru 64 mm z oceli S460. Svislé závěsy o průměru 20 mm jsou také z oceli. Parapetní nosníky byly navrženy z lepeného lamelového dřeva v průřezu 1200 x 220 mm. Lávka má dřevěnou mostovku složenou z příčníků, podélníků a dubových fošen. Pod mostovkou je vodorovné příhradové ztužení z diagonálních ocelových trubek. Spodní stavba je masivní železobetonová a tvoří ji krajní opěry a dva mezilehlé pilíře. Založení opěr i pilířů je hlubinné na skupině mikropilot.
















