Rekonstrukce mostu přes Labe na trati Lovosice – Česká Lípa spočívala
v odstranění ocelové nosné konstrukce o sedmi polích a celkové délce 336 m,
zesílení pilířů v řece předepnutými tyčemi a ve zlepšení podloží všech pilířů
tryskovou injektáží. Dále byly vybudovány nové úložné prahy, osazena nová
ocelová konstrukce a železniční svršek. Demontáž a montáž obloukové nosné
konstrukce nad vodou se prováděla zaplavováním na soulodích.
Rozhodující částí stavby Rekonstrukce mostu v km 38,816 trati Lovosice – Česká Lípa, která odstranila špatný stavebně-technický stav tříkilometrového úseku železniční tratě a deseti mostních objektů, byla rekonstrukce mostu přes Labe. Železniční most se nachází na okraji Lovosic v průmyslové zóně. Stav konstrukce už byl za hranicí životnosti, koroze a opotřebení snížilo její únosnost a přechodnost, která už nedosahovala požadované přechodnosti vlakové třídy D4/90. Na mostě a ve všech polích bylo rovněž nevyhovující prostorové šířkové uspořádání. Spodní stavba byla sanována v letech 1994, 2005 a 2013.
Rozhodující částí stavby Rekonstrukce mostu v km 38,816 trati Lovosice – Česká Lípa, která odstranila špatný stavebně-technický stav tříkilometrového úseku železniční tratě a deseti mostních objektů, byla rekonstrukce mostu přes Labe. Železniční most se nachází na okraji Lovosic v průmyslové zóně. Stav konstrukce už byl za hranicí životnosti, koroze a opotřebení snížilo její únosnost a přechodnost, která už nedosahovala požadované přechodnosti vlakové třídy D4/90. Na mostě a ve všech polích bylo rovněž nevyhovující prostorové šířkové uspořádání. Spodní stavba byla sanována v letech 1994, 2005 a 2013.















