Železniční uzel Česká Lípa je druhým největším železničním
uzlem Libereckého kraje, proto modernizace zásadně ovlivní dopravu v regionu.
Kromě výstavby nového nádraží a obnovy historické budovy budou revitalizovány i
některé návazné úseky tak, aby se na nich mohla zvýšit rychlost vlaků. V okolí
stanice umožní zvýšit rychlost vlaků až na stokilometrovou rychlost a v dalších
úsecích ve směrech na Děčín, Jedlovou, Liberec a Bakov až na 120 kilometrů v
hodině. Instalací nového zabezpečovacího zařízení se zvýší bezpečnost
železničního provozu nejen ve stanici, ale i na okolních tratích.
Stavbu v hodnotě jedné miliardy korun provádí stavební společnost Skanska – modernizace zahrnuje realizaci nové nádražní budovy, podchodu a signalizačního systému. Skanska rovněž opraví dva mosty a vybuduje 19 železničních přejezdů a 32 výhybek na úseku dlouhém 33 kilometrů. Na stavbě Skanska využívá systém BIM, jehož pomocí se kontrolují návaznosti a kolize v rámci stavebních objektů a stavby. Informační model slouží také pro geodetické práce, pro simulace průběhu výstavby a pro řízení stavebních strojů.
Stavbu v hodnotě jedné miliardy korun provádí stavební společnost Skanska – modernizace zahrnuje realizaci nové nádražní budovy, podchodu a signalizačního systému. Skanska rovněž opraví dva mosty a vybuduje 19 železničních přejezdů a 32 výhybek na úseku dlouhém 33 kilometrů. Na stavbě Skanska využívá systém BIM, jehož pomocí se kontrolují návaznosti a kolize v rámci stavebních objektů a stavby. Informační model slouží také pro geodetické práce, pro simulace průběhu výstavby a pro řízení stavebních strojů.














