Rekonstrukce zastřešení haly na Hlavním nádraží

Železniční stanice Praha je vytíženým uzlem veřejné dopravy. Stavba je rozdělena na historickou Fantovu budovu a zastřešená nástupiště, obě části jsou památkově chráněny. Rekonstrukcí nedávno prošly původní haly. Nosná ocelová konstrukce byla dokončena v roce 1906. Má dvě severojižně orientované lodě, každou o rozpětí 33 metrů a s délkou 233 metrů. Konstrukce je vysoká asi 18 metrů a je rozdělena na 21 příčných vazeb se třemi sloupy v každé vazbě. Střechy haly jsou opláštěny zkruženými profilovanými plechy a kvůli prosvětlení prostoru mají ve vrcholech střešní světlíky. Rozvinutá plocha střech má téměř 23 tisíc metrů čtverečních. Světlíky mají včetně bočního a čelního zasklení plochu přes 15 tisíc metrů čtverečních.

Comments are closed.