Budovy škol v drobné zástavbě obcí často tvoří dominanty. Je
tomu tak i ve starých Ďáblicích, kde základní škola dominuje svojí velikostí na
nejvyšším místě návsi.
S razantním rozvojem obcí se školní zařízení zvětšují nebo se improvizuje. S improvizací měli ďábličtí v 70. a 80. letech bohaté zkušenosti, kdy se školy stavěly spíše na sídlištích. Až v roce 1999 se realizoval projekt rozšíření školy se zastropeným dvorem v koncepci oddělených školních stupňů v památkové zóně historického jádra obce. Poměrně záhy však nová kapacita opět nevyhovovala. Na počátku roku 2014 tak ďáblická radnice se starostou panem Ing. Milošem Růžičkou rozhodla o záměru navýšení kapacity školy o čtyři kmenové učebny. Obci byly předloženy čtyři varianty umístění nového objemu – do krovu, dvě verze dostavby do školní zahrady a dostavba uzavírající školní blok. Jednoznačně bylo rozhodnuto pro dostavbu uzavírající blok, aby se zachovaly prostory půdy i zahrada. V průběhu projektování pak bylo zadání rozšířeno o další dvě učebny společně s rekonstrukcí původního školního prostředí. Jako architekti jsme se snažili vytvořit školu s přátelským a vlídným prostředím, má to být kvalitní schránka pro předávání vědění, zkušeností, místo setkávání i her.
S razantním rozvojem obcí se školní zařízení zvětšují nebo se improvizuje. S improvizací měli ďábličtí v 70. a 80. letech bohaté zkušenosti, kdy se školy stavěly spíše na sídlištích. Až v roce 1999 se realizoval projekt rozšíření školy se zastropeným dvorem v koncepci oddělených školních stupňů v památkové zóně historického jádra obce. Poměrně záhy však nová kapacita opět nevyhovovala. Na počátku roku 2014 tak ďáblická radnice se starostou panem Ing. Milošem Růžičkou rozhodla o záměru navýšení kapacity školy o čtyři kmenové učebny. Obci byly předloženy čtyři varianty umístění nového objemu – do krovu, dvě verze dostavby do školní zahrady a dostavba uzavírající školní blok. Jednoznačně bylo rozhodnuto pro dostavbu uzavírající blok, aby se zachovaly prostory půdy i zahrada. V průběhu projektování pak bylo zadání rozšířeno o další dvě učebny společně s rekonstrukcí původního školního prostředí. Jako architekti jsme se snažili vytvořit školu s přátelským a vlídným prostředím, má to být kvalitní schránka pro předávání vědění, zkušeností, místo setkávání i her.
















