Soutěž o podobu plzeňské zelené čtvrti budoucnosti zná své vítěze

Vítězný návrh čtvrti v soutěži Český soběstačný dům počítá s bytovými domy osazenými vzrostlou zelení, přírodní klimatizací a maximálním využitím sluneční energie
Česko má první oficiální návrh městské čtvrti, která vyrobí více než polovinu veškeré elektřiny pro své obyvatele a která cíleně ochlazuje své okolí. Čtvrť využívá celou řadu principů vedoucích k nižší závislosti na dodávkách elektřiny a vody a zároveň řeší problematiku vysychání a oteplování krajiny. Návrh Jany Doležalové z fakulty stavební ČVUT v Praze zvítězil v rámci 5. ročníku studentské architektonicko-technické soutěže Český soběstačný dům v konkurenci více než 150 studentů z České republiky i Evropy. Jde o dostavbu současné čtvrti Nová Valcha v Plzni, kterou zde staví developer V Invest. Návrh počítá na rozloze 4,4 hektaru s kombinací bytových a rodinných domů. Celé čtvrti dominuje centrální park s mokřady a řadou možností pro aktivní trávení volného času.

Komentáře

  1. Čtenář Stavbawebu says:

    Dobrý den.
    Zajímalo by mě, jestli účastníci soutěže a redaktoři píšící o této soutěži vědí něco o skutečném stavu území. Jestli někdo viděl jak vypadá doposud realizovaná zástavba, která se životním prostředím příliš nezabývá. Dešťové vody ze střech rodinných!!! domů jsou odváděny do společné dešťové kanalizace sloužící pro odvodnění ulic, nepřiměřeně zahuštěná zástavba (jak si žádá současný trh), minimální šířky ulic, chybějící veřejná prostranství a naprosto opomíjená vybavenost, která |jistě bude vyřešena v dalších etapách výstavby|.
    Musím reagovat i na to, že pojmenování článku je značně zavádějící. Zástavba v území, které je v soutěžních návrzích řešeno, je již projednávána a to ve značně tristní podobě zahuštěné zástavby bytových domů s minimálním ohledem na řešení veřejných prostranství a dopravou v klidu řešenou výhradně v parteru. Tedy: návrhy jsou to jistě velmi nápadité a kvalitní, ale v lokalitě kam jsou umístěny nebudou nikdy realizovány. Jedná se z mého pohledu pouze o mediální PR kampaň developerské firmy.