Prostor budoucí kaple na Letišti Václava Havla v
Praze se nachází mezi terminály 1 a 2 v blízkosti vyhlídkové terasy. Prostor je
mimo hlavní letištní ruch, což je pro zamýšlenou náplň příznivé. Zároveň je to
místo dobře dostupné z obou terminálů a často navštěvované právě kvůli
vyhlídkové terase. Půdorys návrhu vychází z poměru stran kaple sv. Ludmily v
bazilice sv. Jiří na Pražském hradě, místa, kde se nachází hrob této světice.
Nová kaple symbolicky odkazuje na historickou kapli sv. Ludmily, která je v ní
tak latentně přítomna. Pro formování interiéru letištní kaple byla důležitá
idea symbolického setkání Země a Nebe. Zemské prvky jsou navrženy z jemného,
světle šedého teraca. Místa pro sezení a modlitbu, stejně jako presbytář z
běleného dřeva. Ze země vystupují tmavé kovové prvky mobiliáře, které jsou
organicky tvarované. Procesní kříž, ambon a mariánská socha jsou odlity z
čirého skla. Vše je překlenuto nebeskou křišťálovou sférou. Českou firmou
Aveton patentovaný akustický systém Glasio z teplem vázaných fragmentů křišťálu
vytváří atmosféru jemných odlesků a ticha.
Podobně jako barokní nástěnná malba používala zcela přirozeně techniku optické iluze pro navození rozměrného prostoru nebo iluzi velkých oltářů, které byly ve skutečnosti malbou na dřevěnou desku, použili autoři projektu pro vytvoření oltářního obrazu moderní vizuální technologii. Celou segmentovou část čelní stély vytvoří jako digitální LED stěnu.
Podobně jako barokní nástěnná malba používala zcela přirozeně techniku optické iluze pro navození rozměrného prostoru nebo iluzi velkých oltářů, které byly ve skutečnosti malbou na dřevěnou desku, použili autoři projektu pro vytvoření oltářního obrazu moderní vizuální technologii. Celou segmentovou část čelní stély vytvoří jako digitální LED stěnu.

















Ty mapy sem snad radši nedávejte. Těch nepřesností je tolik, že by snad bylo lepší ukázat Evropu a doprostřed dát křížek.