Rekonstrukce 120 let starého železničního mostu nad
Hracholuskou přehradou probíhala unikátním způsobem – každý ze tří dílů nové
nosné ocelové konstrukce mostu stavbaři spojili společně se starou konstrukcí a
pomocí malých hydraulických lisů přetočili o 180° do finální polohy. Podobná
metoda se v České republice zatím nepoužila – každé otáčené pole i s montážním
rámem a starou nosnou konstrukcí vážily 400 tun.
Rekonstrukce mostu zvaného Rámusák se týkala sanace spodní stavby a výměny nosné konstrukce na trati Pňovany – Bezdružice, konkrétně na jejím přechodu přes řeku Mži v místě Hracholuské přehrady. Spodní stavba se zesílila injektážemi a novými betonovými konstrukcemi, vyměněna byla tři hlavní ocelová pole. Poté byl vyměněn kolejový svršek včetně předpolí a na návodní straně mostu byla dobudována lávka pro pěší a cyklisty.
Rekonstrukce mostu zvaného Rámusák se týkala sanace spodní stavby a výměny nosné konstrukce na trati Pňovany – Bezdružice, konkrétně na jejím přechodu přes řeku Mži v místě Hracholuské přehrady. Spodní stavba se zesílila injektážemi a novými betonovými konstrukcemi, vyměněna byla tři hlavní ocelová pole. Poté byl vyměněn kolejový svršek včetně předpolí a na návodní straně mostu byla dobudována lávka pro pěší a cyklisty.

















Je to i po rekonstrukci pořád rámusák?