Návrh pro předsálí Dvořákovy síně v Rudolfinu
vznikal s respektem k architektuře budovy i k nadčasové hodnotě a důstojnosti
České filharmonie. Záměrem bylo historický prostor vizuálně nepřebíjet, ale
spíše akcentovat. A zároveň doplnit o nové využití uceleně, funkčně a současně.
Tomu pomáhá efekt zrcadlení a volba materiálů, které se už nějak v budově
vyskytují – primárně leštěná mosaz a tmavá dřevěná dýha. Tvarování nových prvků
vycházelo z půdorysu prostor, navazuje na ornamenty v kamenné podlaze.
Projekt navazoval na výhru ve vyzvané soutěži. Záměrem bylo otevřít prostory předsálí i mimo konání koncertů jako určitou extenzi veřejného prostoru s nabídkou nových funkcí. Zadání od České filharmonie požadovalo předělat obchod se suvenýry, doplnit možnost poslechu hudby a výstavu o historii budovy. Inspirací k návrhu nám byl pokorný přístup jinak avantgardního architekta Karla Pragera při generální rekonstrukci budovy v devadesátých letech 20. století.
Projekt navazoval na výhru ve vyzvané soutěži. Záměrem bylo otevřít prostory předsálí i mimo konání koncertů jako určitou extenzi veřejného prostoru s nabídkou nových funkcí. Zadání od České filharmonie požadovalo předělat obchod se suvenýry, doplnit možnost poslechu hudby a výstavu o historii budovy. Inspirací k návrhu nám byl pokorný přístup jinak avantgardního architekta Karla Pragera při generální rekonstrukci budovy v devadesátých letech 20. století.
















