Interiéry jsme pojali
jako manifest firmy a přímé propojení s její podstatou. V návrhu prostor se snažíme systematicky používat takové výrazové prostředky, které úzce souvisí nejen se samotným provozem a zázemím, ale také s filozofií Zásilkovny. Klíčovými prvky prostor se tak stávají atypické papírové příčky – ty by měly být vyrobeny z použitých obalů (papírové
lepenky), kterým bychom rádi vtiskli nový
život a demonstrovali tak jasně firemní
zelenou politiku. Nosným principem
je upcyklace obalového materiálu, který je v běžném životě považován za odpadový. Náš návrh ho využívá jako konstrukční materiál pro příčky se všemi
jeho vlastnostmi. Vzniklá struktura je nejen
lite-motivem celého interiéru, ale též zlepšuje
celkovou akustiku prostor.
Jako další dominantní prvek celých prostor je zde pak červený hliníkový strop, nad kterým jsou taženy rozvody a umístěna prachotěsná LED svítidla, evokující logistické pozadí firmy. Pro potenciální budoucí úpravy ovšem zůstane strop přístupný a díky kazetám výrazně flexibilní. Barva stropu přímo odkazuje na korporátní identitu Zásilkovny, čímž se nám přirozenou cestou podařilo docílit signifikantního brandingu v celých interiérech firmy. Klíčové ovšem jsou také ostatní materiály, které v projektu používáme. Jejich kvality opět akcentují zelenou politiku. Jedná se totiž o recykláty, a to ve většině dostupných produktů. Od pracovních desek (deskový materiál z recyklovaného a vysokotlakem lisovaného papíru), přes lisované desky z dřevěných vláken, známé pod názvem Valchromat, až po řešení sedacího nábytku, který je navržen z recyklovaných plastů. V případě čalouněného provedení se jedná o ekologické látky, tedy materiály z recyklovaného PET. Na každém kroku se tak zaměstnanci či návštěvníci mohou setkávat s ekologickými produkty použitými systematicky ve všech prostorách interiérů. Ty tak nejen obohacují prostor svou specifickou estetikou a vybranou strukturou, ale zároveň mohou edukovat ty, kteří projeví o dané řešení zájem. Jde o vynikající marketingový nástroj.
Jako další dominantní prvek celých prostor je zde pak červený hliníkový strop, nad kterým jsou taženy rozvody a umístěna prachotěsná LED svítidla, evokující logistické pozadí firmy. Pro potenciální budoucí úpravy ovšem zůstane strop přístupný a díky kazetám výrazně flexibilní. Barva stropu přímo odkazuje na korporátní identitu Zásilkovny, čímž se nám přirozenou cestou podařilo docílit signifikantního brandingu v celých interiérech firmy. Klíčové ovšem jsou také ostatní materiály, které v projektu používáme. Jejich kvality opět akcentují zelenou politiku. Jedná se totiž o recykláty, a to ve většině dostupných produktů. Od pracovních desek (deskový materiál z recyklovaného a vysokotlakem lisovaného papíru), přes lisované desky z dřevěných vláken, známé pod názvem Valchromat, až po řešení sedacího nábytku, který je navržen z recyklovaných plastů. V případě čalouněného provedení se jedná o ekologické látky, tedy materiály z recyklovaného PET. Na každém kroku se tak zaměstnanci či návštěvníci mohou setkávat s ekologickými produkty použitými systematicky ve všech prostorách interiérů. Ty tak nejen obohacují prostor svou specifickou estetikou a vybranou strukturou, ale zároveň mohou edukovat ty, kteří projeví o dané řešení zájem. Jde o vynikající marketingový nástroj.
















