První velkokapacitní rychlodobíjecí stanice elektromobilů v
České republice je umístěna uvnitř oblouku výjezdní komunikace z benzinové
stanice. Limity zadání tedy tvořil oblý tvar a skromný rozměr stavební plochy a
počet nabíjecích stojanů, z nichž šestice pro elektromobily Tesla musela být
umístěna odděleně od dalších šesti pro ostatní vozy.
Protože nabíjení elektromobilů trvá asi dvacet minut, bylo naším cílem v omezené ploše, kterou jsme měli k dispozici, vytvořit příjemné prostředí odlišné od charakteru benzinek. Současně jsme drobnou stavbou chtěli vyjádřit dynamiku i provozní „čistotu“ elektromobilů a jejich přívětivost vůči životnímu prostředí. Stavba má tvar dřevěného bumerangu, v jehož vnitřním prostoru je malý zelený ostrůvek s dřevěnými lavicemi pohledem otevřený k zalesněné stráni. Tento první supercharger v České republice využívá sociální zařízení sousední čerpací stanice.
Protože nabíjení elektromobilů trvá asi dvacet minut, bylo naším cílem v omezené ploše, kterou jsme měli k dispozici, vytvořit příjemné prostředí odlišné od charakteru benzinek. Současně jsme drobnou stavbou chtěli vyjádřit dynamiku i provozní „čistotu“ elektromobilů a jejich přívětivost vůči životnímu prostředí. Stavba má tvar dřevěného bumerangu, v jehož vnitřním prostoru je malý zelený ostrůvek s dřevěnými lavicemi pohledem otevřený k zalesněné stráni. Tento první supercharger v České republice využívá sociální zařízení sousední čerpací stanice.
















