Nový most na Negrelliho viaduktu

(ČTK) – Stavaři dne 8 května po 22:15 na Negrelliho viadukt usadili novou ocelovou konstrukci, přemostila tak ulici Prvního pluku v pražském Karlíně. Původně se odhadovalo, že konstrukci, kterou osazoval největší kolový jeřáb v Česku, začnou zvedat v odpoledních hodinách, protáhly se ale přípravné práce, například nakládání zátěže na jeřáb. Samotná doba vyzdvižení a umístění mostní konstrukce trvala zhruba hodinu a půl, zjistila ČTK na místě. Podle mluvčí stavební firmy Strabag Edity Novotné, bude na rozdíl od původního železničního mostu, který stavaři odstranili loni v únoru, nový most pouze jednokolejný.

Komentáře

  1. Čtenář Stavbawebu says:

    Možná tomu jenom nerozumím, ale proč, když už se něco za pořádnej balík rekonstruuje, aby to sloužilo dalších 50 – 100 let, proč se – do psích náušnic, abych nebyl úplně sprostej – opustí dvoukolejný řešení a nahradí se jednou kolejí. I kdybysme ji dnes nepotřebovali, copak někdo ví, jestli za 20, 30, 50 let ta druhá kolej nebude chybět? Přitom tam vždycky byla, takže místo tam na ni je. Proč pořád v tomhle státě vymejšlíme kocourkovská řešení cestou nejmenšího odporu? (Že bude chybět 3. pruh na D1 je jasný každýmu, ale není vůle, stát nemá koule na to vyvlastnit pozemky a takovou rekonstrukci provést, takže smolík.) Celý dějiny českýho státu už od středověku jsou o neochotě přijít s odvážnou vizí a realizovat ji, neustále zaostáváme za ostatní Evropou o celá desetiletí. Dneska je už i takové Turecko v rozvoji infrastruktury někde, kde my nebudeme ani za 50 let. PROBOHA PROČ? To jsme opravdu takoví patlalové?

  2. Čtenář Stavbawebu says:

    Mě by dost zajímalo jak se tam ten jeřáb dostal
    Teď jsem koukal na tuto firmu https://machinerymovers.cz/sluzby/stehovani-stroju/ která stěhuje i nějaké mega stroje, tak jestli takto nebo…