(ČTK) – Stavaři dne 8 května po 22:15 na Negrelliho viadukt usadili novou ocelovou konstrukci, přemostila tak ulici Prvního pluku v pražském Karlíně. Původně se odhadovalo, že konstrukci, kterou osazoval největší kolový jeřáb v Česku, začnou zvedat v odpoledních hodinách, protáhly se ale přípravné práce, například nakládání zátěže na jeřáb. Samotná doba vyzdvižení a umístění mostní konstrukce trvala zhruba hodinu a půl, zjistila ČTK na místě. Podle mluvčí stavební firmy Strabag Edity Novotné, bude na rozdíl od původního železničního mostu, který stavaři odstranili loni v únoru, nový most pouze jednokolejný.














Možná tomu jenom nerozumím, ale proč, když už se něco za pořádnej balík rekonstruuje, aby to sloužilo dalších 50 – 100 let, proč se – do psích náušnic, abych nebyl úplně sprostej – opustí dvoukolejný řešení a nahradí se jednou kolejí. I kdybysme ji dnes nepotřebovali, copak někdo ví, jestli za 20, 30, 50 let ta druhá kolej nebude chybět? Přitom tam vždycky byla, takže místo tam na ni je. Proč pořád v tomhle státě vymejšlíme kocourkovská řešení cestou nejmenšího odporu? (Že bude chybět 3. pruh na D1 je jasný každýmu, ale není vůle, stát nemá koule na to vyvlastnit pozemky a takovou rekonstrukci provést, takže smolík.) Celý dějiny českýho státu už od středověku jsou o neochotě přijít s odvážnou vizí a realizovat ji, neustále zaostáváme za ostatní Evropou o celá desetiletí. Dneska je už i takové Turecko v rozvoji infrastruktury někde, kde my nebudeme ani za 50 let. PROBOHA PROČ? To jsme opravdu takoví patlalové?
Mě by dost zajímalo jak se tam ten jeřáb dostal
Teď jsem koukal na tuto firmu https://machinerymovers.cz/sluzby/stehovani-stroju/ která stěhuje i nějaké mega stroje, tak jestli takto nebo…