Stavba železnice mezi Prahou a Plzní začala v roce
1859, dokončena byla roku 1862. V Řevnicích byla zřízena nejprve zastávka,
kterou jako strážní domek navrhl architekt Ignác Řechka. V souvislosti s
rozšířením provozu tzv. Západní dráhy v letech 1881–1882 byla hned vedle
strážního domku postavena budova nádraží čp. 71. Tato staniční budova, původně
přízemní, byla zvýšena v roce 1883 o patro. Její umístění však nevyhovovalo pro
rozšíření o druhou kolej, proto byla v roce 1895 nahrazena dnešním nádražím.
Stará výpravní budova si přes celou řadu necitlivých zásahů zachovala půvab nádražních objektů postavených za Rakouska – Uherska. Proto jsme se rozhodli využít a v rámci možností obnovit vzhled typizované drážní budovy z druhé poloviny 19. století. Její hmota se naštěstí nezměnila, bylo pouze odstraněno dekorativní členění fasád a změněny formáty oken.
Stará výpravní budova si přes celou řadu necitlivých zásahů zachovala půvab nádražních objektů postavených za Rakouska – Uherska. Proto jsme se rozhodli využít a v rámci možností obnovit vzhled typizované drážní budovy z druhé poloviny 19. století. Její hmota se naštěstí nezměnila, bylo pouze odstraněno dekorativní členění fasád a změněny formáty oken.

















Tak tady nebyl jen tak nějaký genius loci, ale opravdu silný nádražácký duch, když dokázal přesvědčit investora, aby z nádraží zachoval a obnovil všecko, co se dalo. Je to paráda, že je v tom to původní nádraží vidět na (nejen) první pohled. Klobouk dolů.