Tramvajové tratě a Václavské náměstí

(ČTK) – Tramvaje budou na pražském Václavském náměstí po svém návratu do horní části jezdit v trase dnešních vozovek pro auta. V minulosti byly koleje ve středu náměstí. Úpravy by měly začít v roce 2022 a práce mají trvat asi rok. Novinářům to v pondělí 21. října 2019 řekli představitelé města a architekti. Kromě kolejí v horní části náměstí přibudou stromy a rozšířeny budou chodníky. Tramvaje přestaly na náměstí jezdit na začátku 80. let minulého století. Architektonickou soutěž na proměnu celého náměstí vyhrála před více než deseti lety kancelář Cigler-Marani.

Komentáře

  1. Čtenář Stavbawebu says:

    Co je komfortního na 15 m širokém holém prostranství mezi jízdními pruhy aut a tramvají?
    Nikdo mě nepřesvědčil, že je nutné, aby tudy vedly tramvajové linky. Vždyť už dnes jsou zastávky uprostřed náměstí a nad muzeem a připravuje se trať z Vinohradské k Hlavnímu nádraží. To je málo?

  2. Čtenář Stavbawebu says:

    Říkal jsem si jednou, že arch Cígler neni tak špatný,
    když může stavět na významných místech Prahy,
    které před tím vybourá.
    Ale on je ještě horší!
    No, ale nápady má – koho by napadlo dostat aspoň kousek D1 do centra Prahy?

  3. Čtenář Stavbawebu says:

    První “standardní demonstrace” by mohla být PROTI ROZŠÍŘENÉMU KAMENÉMU STŘEDNÍMU PRUHU-DALŠÍMU TEPELNÉMU OSTROVU-když už nemáme moře, tak aspoň víc ostrovů , i když tepelných.

  4. Čtenář Stavbawebu says:

    Odpoved na prispevky vyse: Mam pocit, ze zamenujete park a namesti. Neni to totez. U Karlaku by se dalo polemizovat, ale Vaclavak je jednoznacne namesti, vzdycky byl. Neni proto na miste to precpat stromy ani travnicky. Kdyz se podivate na priklady peknych funkcnich namestli ze sveta, tak skoro zadne nemaji moc stromu a skoro vsechny maji pevne povrchy: St. Marco v Benatkach, Trafalgar v Londyne, Platz pred operou v Zurichu, namesti v mensich italskych mestech, nakonec i Staromak… (preplnenost turistama nechame ted stranou). Dobre namesti je predevsim prazdne, aby bylo flexibilni.
    Vase poznamka o tepelnych ostrovech je samozrejme spravna, ale resenim neni nacpat strom uplne vsude. Praha ma tolik parku, ze se o ne nestiha starat, a ani na to nechce vydavat dostatek penez. Neni resenim delat parku vic a vic, ale dobre se starat o ty, ktere uz mame.

  5. Čtenář Stavbawebu says:

    1/ Odpočinková část na holém prostranství uprostřed náměstí není vhodná. Květináče, bazen nepomohou. Zejména v létě budou lidé hledat stín a lavičky pod stromy, které nebudou.
    2/ Je obava, že křížením s tamvajemi narostou dopravní kolapsy na magistrále. Prioritní je dokončení vnějšího okruhu Prahy, kdy zátěže poklesnou.
    3/ Byla nedávno zmínka, že stropy stanice metra Muzeum staticky nevyhoví pro tramvaje? To by znamenalo zásadní problém a odklad výsledku.